5.1.2015

BALI, PART 3

57

1. & 2. Matka Balille oli piiiiitkä ja aika kamala. Lähtö oli kuudelta päivällä ja ensimmäinen välilasku oli Frankfurtissa. Sen jälkeen alkoi 12 tunnin pitkä lento, jonka aikana yritettiin surkeasti saada unta. Tultiin Kuala Lumpuriin, siitä jatkettiin Jakartaan, joka on Indonesian pääkaupunki. Vika lento oli Jakartasta Balille. Kyllä, tämä oli halvin mahdollinen lento, mitä löydettiin :-D Ja kyllä, tähän meni yli 24 tuntia. Toka kuva on Kuala Lumpurin kentältä, ai että kun ryydytti.

3. Huolimatta kuvan pilaantuneesta vesimelonislicesta, hedelmät oli tajuttoman hyviä ja tuoreita ja niitä myytiin joka paikassa. Meillä oli pihalla oma allas, jonka reunalla oli kiva istuskella, ennen kuin lähdettiin kohti päivän haasteita!

4. Ekan aamun herätys! Maailman ihanin tunne, kun unenpöppörössä herää ja avaa silmäluomet hitaasti ja tajuaa, että hupsista, mä olenkin kolmenkymmenen asteen lämmössä ja auringonpaisteessa!

58

1. Ekaa kertaa biitsillä ja paloin välittömästi. Ei paljoo kolmekymppiset rasvat tuolla auttaneet.

2. En yleensä juo limuja mutta ahhh, se oli niin hyvää tuolla paahteessa. Kerroin ekassa postauksessa siitä, että voit vaan istahtaa tuolille ja saat kaikki palvelut ja tavarat mitä voit ikinä vaan Balilta etsiä, muistatteko? No, sen sain kokea tällä tuolilla istuessani. Siis ekaa kertaa.

3. Jos jatketaan tällä ekaa kertaa -linjalla, niin mä laitoin ekaa kertaa ranskalaisen manikyyrin ever :-D Siitä tuli ihan mun lemppari, ei tarvii paljoa väriyhdistelmiä miettiä, että sopiiko ne asuun. Oli muuten pikkasen luksusta mulle, kun mulla repsottaa jokainen kynsi normaalisti eikä lakat pysy sormissa treenaamisen takia ja nyt ne oli niin kauniina! Kävin kerran myös hieronnassa, ja sekin oli älyttömän halpaa. Kynsien ja varpaiden lakkaus tunnin kestävän manikyyrin kanssa maksoivat about 6 euroa. Tunnin hieronta saman verran.

4. Meri krismääs! Joulu vietettiin siis suomalaisessa seurassa, perhe plus Anni ja Jukka, käytiin eräällä rooftopilla syömässä ja sateen alkaessa (ja hiusten kihartuessa) siirryttiin aussien suosimaan surffibaariin Tubesiin.

59

1. Ah kyllä. Papaijalle mä en kuitenkaan oikeen lämpeä.

2. Kuta Beachilla käytiin nauttimassa jääteet erään tuoliryhmän & päivänvarjon alla, jossa tavattiin tää hauska mies Iwan. Se kertoi meille hyviä paikkoja Balilla ja halusi ottaa mun kanssa thainyrkkeilyä rannalla. Ostin just selfietikun (heh noloa) ja olin ottamassa Leon kanssa selfietä, kunnes Iwan juoksee ja hyppää mukaan meidän kuvaan :-D

3. Rakkausshortsit! Maailman mukavimmat, ilmavat ja ainoat laatuaan Suomessa. Ostin näiden lisäksi samanlaiset mustavalkoisina, ja suunniteltiin jo, että lähdetään ensi kesänä Tiitun kanssa Summer Uppiin nää jalassa.

510

1. Meidän tokan villan uima-altaalla oli lasten vesileluja. Jee.

2. Loman ällöttävin osa: ÖTÖKÄT! Ekassa villassa koin elämäni ötökkäpelon traumaattisen huippukohdan, kun mun kädelle hyppäsi 10cm x 10cm kokoinen karvainen hämähäkki sentin paksuisten jalkojensa kanssa. Mä parahdin itkuun, äiti rupesi huutamaan ja Leolle jäi homma tappaa se. Se vipelsi menemään sängyn alle, mutta jumalalle kiitos, Leo sai sen loppujen lopuksi tapettua. Jos ei olisi, mä olisin ottanut äkkilähdön samana iltana Antarktikselle. No, tokalla viikolla meitä riivasi torakat ja kaiken lisäksi se asunto oli homeessa, eikä alakerrassa voinut oikeestaan oleskella :-D En oo eläessäni törmännyt torakoihin, vaikka oon matkannut Thaimaassa ja Australiassa ja sen semmoisissa, mutta nyt niitä tipahteli sieltä täältä. Tultiin yks ilta kotiin, pistettiin valot päälle ja lattialla oli ainakin kuusi torakkaa näkyvillä. Niitä on ollut pöydillä, lattialla, verhojen takana, lattianrakosissa, sisällä ja ulkona. Loman loppupäivillä sain myös itkun väännettyä, kun olin yksin asunnossa ja juoksin niitä pakoon ja hakkasin sandaalilla. Loppujen lopuksi mut saarrettiin keittiön tuolin päälle ja siinä seisoskelin ja itkin ja lähetin videoita mun kavereille ja odottelin, että muut tulee kotiin. Se siitä rentouttavasta lomasta :-D

3. Vika kuva Balilta lentokentältä. Monessa paikassa oli noita hassuja ja aika pelottaviakin naamareita, myös patsaisiin kaiverrettuina. Pienet lapset kulki toi naamari päässä ja loput tuli perässä kankaan takana, ikään kuin se olisi ollut joku eläin. Ne soitti samalla musiikkia ja lopuksi keräsi rahaa ja jatkoivat sitten seuraavaan paikkaan. Jos joku tietää, mitä se meinaa, niin kerro ihmeessä, koska Googlekaan ei auttanut mua tässä asiassa!

Tähän loppui mun reissukuvat, enempää en viitsi laittaa, ettei mun blogista mene maku, hehee. Kaikenkaikkiaan oli hieno kokemus käydä Balilla, vaikkei se ihan hermolomasta ehkä mennytkään. Onko kukaan teistä suunnitellut menevänsä sinne, niin voin ehdottomasti jaella vinkkejä? :-)

- Sissi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti