8.3.2015

KIRPPIKSETKÖ ÄLLÖTTÄVIÄ?

Hellurei! Kuulutko säkin niiden ihmisten joukkoon, jotka luulevat, että kirppiksellä myydään vain nukkaisia, likaisia rääsyjä kymmenen vuoden takaa, jotka ovat menneet pois muodista jo ajat sitten? Mä itse tunnen henkilön, jota ahdistaa edes koskea kirppiksellä oleviin tavaroihin. Siis mitä hemmettiä? Aivan normaalit ihmiset, kuten sinä ja minä, viedään sinne vaatteita, jotka on menneet pieneksi, eivät sovikaan päälle tai niitä ei oo vaan tullut käytettyä.

Mä innostuin kirpputoreista yläasteella ja kävinkin niissä ihan viikottain. Nyt kun mulla on oma pöytä Kellarikirppiksellä, oon käynyt siellä joka päivä järjestelemässä ja sen takia on tullut ostettua tavallista enemmän tavaraa viimeisen parin viikon aikana. Siitäpäs mulle tuli idea kuvauttaa teille mun vaatekaapin helmet, jotka ovat kaikki erilaisilta kirppiksiltä ympäri Suomea. Laitan perään vielä alkuperäisen kaupan ja muistelemani hinnan. Etkö vieläkään oo vakuuttunut kirppiksistä? Rullaa alaspäin!

529

Musta mekko / Porvoo / 5€ / Käytin tätä mm. yläasteen joulutanssiaisissa ja viime vuoden itsenäisyyspäiväjuhlissa, pistin vaan kynähameen alle.

Kukkapaita (Gina Tricot) / Porvoo / 2€ / Oon niin iloinen, että löysin tän, koska tää on yks mun kirppis-lemppareista! Rakastan värejä ja tämän leikkaus on ihana, joka pitenee taaksepäin.

530

Croptoppi (H&M) / Rovaniemi / 3€ / Tässä kuvassa ei nää niin hyvin, mutta toi paita on kokonaan pitsikuvioista.

Neule (Vero Moda) / Porvoo / 4€ / Tätä voi käyttää kesäiltoinakin ilman, että tulee kuuma, koska koko neule on täynnä ilmareikiä :-D

532

Mekko (H&M) / Tampere / 2€ / Tää on tosi lyhyt, enkä pidä tätä ilman, että mulla on shortsit tai Nike Prot alla. Ne ei kuitenkaan näy sieltä silleen tyhmästi, vaan pidän niitä yllättävän tuulenpuuskan takia! :-D

Pyjamahousut / Porvoo / 1€ / Palvellut mua jo monia vuosia. Niin söpöt. Ne on mulla nytkin päällä.

526

Toppi (H&M) / Porvoo / 4€ / Ostin tän itseasiassa tänään! Ihastuin heti noihin kimaltaviin yksityiskohtiin.

Toppi (Obey) / Helsinki / 5€ / Oon itse tuunannut tästä topin! Se oli ostettaessa t-paita, jonka kaula-aukko oli tosi korkeella.

527

Toppi (?) / Helsinki / 3€ / Vähän huumoria elämään, hih!

Farkkupaita (H&M) / Helsinki / 2,50€ / Tämäkin on uusi asukki mun vaatekaapissa. Oon monta kertaa kokeillut farkkupaitoja, mutta ne ei ikinä istu mulle tai sit ne maksaa monta kymppiä. No nyt sain kaksi kärpästä yhdellä iskulla, eli edullisen ja just sopivan.

528

Raitapaita (?) / Porvoo / 1€ / Tää pelastaa mun päivät, kun en halua poistua mun mukavuusalueelta mutten kuitenkaan näyttää täys spurgulta.

Neule (?) / Porvoo / 3€ / Oon etsinyt kissojen ja koirien kanssa mulle kivaa valkoista neuletta ja tää tuli suoraan mun eteeni kerran, kun siistin omaa kirppispöytää.

531

Poncho (Lindex) / Porvoo / 4€ / Tää on just kiva, kun tää on sopivan siisti, että voin mennä tän kanssa sekä kouluun että juhliin. Maailman mukavin ja ilmavin päällä kaiken lisäksi!

Shortsit (Bikbok) / Porvoo / 3€ / Mä en pitänyt viime kesänä varmaan mitään muita shortseja päällä :-D Mulla on kaappi täynnä kesäisiä croptoppeja ja nää on mun ainoot korkeevyötäröiset shortsit, joten näillä mä vetelin helteessä kuin helteessä.


Huh, mitäs mieltä ootte? Nyt vaan avoimin mielin etsimään uusia juttuja kirppiksiltä! Aina kun löytyy, ostan myös Cosmoja ja muita lehtiä noin 20 sentin kappalehintaan, mitä ne nyt ikinä maksaakaan. Oon myös löytänyt tosi kivat nilkkurit parilla eurolla, mutta niistä lähti semmoinen iso nappi mun käytössä, joten uusia vaan kehiin. No mutta, mitä te tykkäätte kirppiksistä? Epämiellyttäviä vai fiksu valinta?

- Sissi

2 kommenttia:

  1. kirppikset on kyllä mukavia ja hyödyllisiä :-) harmi vaan, että asun niin pienessä kaupungissa, jossa kirppareilta ei juuri löydä mitään vaatteita :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no voi hitsi... mut sit on kahta hauskempaa mennä tekee kirppisreissuja naapurikaupunkiin!

      Poista